Wednesday, May 8, 2013

PEACE

PEACE IS BEAUTIFUL


What people are searching in the world? Let us ponder deeply. Actually what we are looking for in this life.

God is fair, not everyone is given the same talent. The big difference is meant to complement each other, cover each others weaknesses, so that they can reinforce each other and have the ability to give thanks to God.

Are there any you are happy with the abundance of material that you have?
Are there any you are happy with your appearance cool?
Are there any you are happy with your current condition?

You should be able to be happy with all of the inherent within yourself. If there is no peace and joy, you have to look inward. Maybe there are things that you forget to do your "thinking and doing something for someone else"

Try to do something to the people around you who really need your help. Thanksgiving they will strengthen and enable you to be grateful for the grace that God has given to you during this time.

Wear all your talents to help optimize the potential of yourself and others around you. Be wise and enjoy a peaceful life, full of peace with happiness. Accept yourself for what it is and always be thankful!




 DAMAI ITU INDAH

Apa yang dicari orang di dunia? Marilah kita renungkan secara mendalam. Sebenarnya apa yang kita cari dalam kehidupan ini.

Allah Maha adil, tidak setiap orang diberikan talenta yang sama. Adanya perbedaan sebenarnya dimaksudkan untuk saling melengkapi, saling menutupi kelemahan sesama, sehingga dapat saling menguatkan dan memiliki kemampuan untuk mengucap syukur kepada Allah.

Adakah anda bahagia dengan kelimpahan materi yang anda miliki?
Adakah anda bahagia dengan penampilan anda yang keren?
Adakah anda bahagia dengan kondisi anda sekarang?

Seharusnya anda mampu merasakan kebahagiaan dengan semua yang melekat dalam diri anda. Jika tidak ada damai dan suka cita, anda harus introspeksi diri. Mungkin ada hal-hal yang anda lupakan untuk anda kerjakan " memikirkan dan berbuat sesuatu untuk orang lain"

Cobalah untuk berbuat sesuatu terhadap orang di sekitar anda yang benar-benar membutuhkan bantuan anda. Ucapan syukur mereka akan menguatkan dan memampukan anda untuk mensyukuri anugerah yang Allah berikan kepada anda selama ini.

Pakailah segenap talentamu untuk mengoptimalkan potensi dirimu dan membantu orang lain di sekelilingmu. Jadilah bijak dan nikmatilah kehidupan yang tentram, damai dengan penuh kebahagiaan. Terimalah diri anda apa adanya dan selalu bersyukurlah!

No comments: