Tuesday, March 12, 2013

POSITIVE THINKING

Positive Thinking

In dealing with the thorny issues of life, it would be wise if we can think positively, so that they can take action wisely and not hurt yourself.

Self-control and emotional control describe the level of maturity. The more mature a person, the more it will be able to control himself and emotions. Not easily provoked and able to think and act realistically.

Crush circumstances stimulate someone to take immediate action. Howeve, always traying to calm for solve various problems. Peace of mind will lead you to the success of solving the problem you are facing.

Source of confusion is actually from within ourselves. Therefore learn to relax but serious in facing various problems.

Hopefully the days we've been through is full of peace and joy




BERFIKIR POSITIF

Dalam menghadapi berbagai permasalahan hidup yang pelik, alangkah bijaksana jika kita dapat berfikir secara positif, sehingga mampu mengambil tindakan yang bijak dan tidak merugikan diri sendiri.

Penguasaan diri dan pengendalian emosi menggambarkan tingkat kedewasaan seseorang. Semakin dewasa seseorang, maka akan semakin mampu mengendalikan diri dan emosi. Tidak mudah terpancing dan mampu berfikir dan bertindak secara realistik.

Himpitan situasi dan kondisi merangsang seseorang untuk segera mengambil tindakan. Namun berusahakan selalu tenang dalam mengadapi berbagai persoalan. Ketenangan jiwa akan membawa anda dalam keberhasilan memecahkan permasalahan yang sedang anda hadapi.

Sumber kekacauan sebenarnya adalah dari dalam diri kita sendiri. Maka dari itu belajarlah untuk santai namun serius dalam menghadapai berbagai permasalahan.

Semoga hari-hari yang kita lalui penuh dengan damai dan suka cita

No comments: